ساختمان های هوشمند در خط مقدم نبرد با تغییرات آب و هوایی در شیراز

ارایه دهنده کلیه خدمات هوشمند سازی ساختمان ( مسکونی | اداری | تجاری) با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در شهر شیراز و استان فارس

ساختمان های هوشمند در خط مقدم نبرد با تغییرات آب و هوایی در شیراز

۴ بازديد

ساختمان های هوشمند در خط مقدم نبرد با تغییرات آب و هوایی در شیراز

برای کسانی از ما در صنعت انرژی، اغلب آسان است که با ضرورت مبرم کمک به شتاب دادن به صفر خالص کنار بیایند.

بحران انرژی پس از تجاوز روسیه به اوکراین، تغییر سقف قیمت گاز و نفت و فکر احتمالی سرعتی که سال 2030 به سوی ما پیش می‌رود، غالباً بر گفتگو غالب است.

به این ترتیب است که یک گاز گلخانه‌ای بزرگ (GHG) ممکن است در حاشیه - ساختمان‌ها گم شود.

ناتای پاتون، مدیر موفقیت مشتریان در Buildings IOT (Internet of Things) اظهار داشت: «ساختمان ها تقریباً 50 درصد از مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای را در سراسر جهان ایجاد می کنند.

اگرچه این رقم خیره کننده است، اما به هیچ وجه افشاگر نیست. ساختمان‌ها و مصرف انرژی آن‌ها برای مدت‌ها موضوع مطالعه و اکتشاف در هنگام کشف چگونگی کاهش بحران آب و هوا بوده است.

مطالعات نشان داده‌اند که چگونه ساختمان‌ها 39 درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان را تشکیل می‌دهند و اروپا در سال 2021 دارای بیش از 220 میلیون ساختمان کم مصرف انرژی بود.

اکنون، در حالی که این ارقام چشم نواز هستند، ایده استفاده از ساختمان‌ها برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی جدید نیست. با این حال، هنوز هم مربوط است، به خصوص وقتی در نظر بگیریم که چگونه ساختمان فردی خود را می توان به طور هوشمندانه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مدیریت کرد.

پاتون اظهار داشت: «اگر این موضوع را در یک ساختمان بر اساس ساختمان در نظر بگیرید، تغییر عملکرد ساختمان‌ها می‌تواند بر مالکانی مانند شرکت‌های انرژی و تاسیسات تأثیر بگذارد.

پاتون با من به عنوان نماینده Buildings IOT، یک شرکت مستقر در ایالات متحده که نرم افزار، خدمات و راه حل های سیستم هوشمند را برای ادغام و کمک به مدیریت اتوماسیون ساختمان هوشمند ارائه می دهد، صحبت کرد.

به گفته پاتون، تجزیه و تحلیل انرژی نقطه شیرینی برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای است که از ساختمان‌ها می‌آیند، خواه خانه‌ها، مشاغل یا موارد دیگر.

تجزیه و تحلیل انرژی اولین گام در جهت توانمند ساختن اپراتورهای ساختمانی برای کاهش بار فعالانه قبل از رسیدن به نقطه اوج تقاضا است. این (زیاد) نیز می‌تواند به شبکه بازگردانده شود... و اگر بتوان آن را در مقیاس بزرگ تشخیص داد، فشار زیادی از شبکه خارج می‌شود.»

 

تجزیه و تحلیل ساختمان هوشمند در شیراز

استفاده از داده ها برای کنترل کیفیت به سرعت تبدیل به یک موضوع داغ شده است زیرا شرکت های برق یاد می گیرند که چگونه بار خود را به طور فعال مدیریت کنند و در عین حال انعطاف پذیری شبکه را حفظ کنند.

پاتون می‌گوید داده‌ها و تجزیه و تحلیل ساختمان، فرصتی را برای ایمن کردن یک دید کلی از عملیات و سیستم‌های عامل فراهم می‌کند.

«همه این داده‌ها را می‌توان از منظر تاریخی دید و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف تحلیل کرد... در نهایت هدف استفاده از داده‌ها برای بهبود وضعیت است. همه فناوری‌ها را می‌توان در چیزی که «لبه» می‌نامیم، به عبارت دیگر در ساختمان، یا مستقیماً در ابر نصب شده و سپس برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری شوند.

«اطلاعات می تواند افراد را توانمند کند و به آنها کمک کند تا تأثیری که می گذارند را درک کنند. همچنین می تواند نشان دهد که آیا تأثیر آنها بر محیط زیست مثبت است یا خیر.

پاتون بر دید و بینشی که می‌توان با چنین داده‌هایی به دست آورد، تأکید کرد. مصرف انرژی را می توان تجزیه کرد تا به بهترین نحو بتوان آن را کاهش داد و مدیریت کرد. و از آنجا می توان راه هایی برای ایجاد فضای سالم تر، متعادل تر و کم مصرف تر تدوین، اجرا و نگهداری کرد.

 

پیاده سازی اینترنت اشیا به وسیله ی سیستم هوشمند در شیراز

اگرچه نصب به بافت یک ساختمان - یا گروهی از ساختمان‌ها بستگی دارد - پاتون یک موضوع مشترک را بیان می‌کند: «سیستم‌هایی باید نصب شوند که بتوانند داده‌ها را به یک مکان متمرکز منتقل کنند و به یک سیستم اتوماسیون این امکان را می‌دهند تا آن داده‌ها را به عنوان بیرون بکشد. مورد نیاز است.»

پاتون این را به مفهومی از کنترل‌های دیجیتال مستقیم (DDC) مرتبط می‌کند که اگرچه جدید نیستند، اما «به ندرت» استفاده می‌شوند. او بیان می کند که استفاده از DDC مرحله اول است.

سپس به اطمینان از اینکه این کنترل‌کننده‌ها پروتکل باز هستند، به زبانی صحبت می‌کنند که می‌تواند در بین سیستم‌ها ترجمه شود - برخلاف پروتکل اختصاصی که فقط یک سیستم مجاز به صحبت کردن است.

«سیستم ها باید بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. یک لایه یکپارچه باید بین لایه ساختمان و لایه سیستم هوشمند قرار داده شود تا تمام سیستم ها از طریق یک لوله قیف شوند.

 

پاتون توضیح می‌دهد که این پلتفرم یکپارچه‌سازی به همه داده‌ها اجازه می‌دهد تا یکپارچه و استاندارد شوند تا جلوه‌ای بصری ارائه کنند و نحوه عملکرد همه سیستم‌ها را نشان دهد.

و از آنجا، "هوش، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را به آن اضافه کنید تا شروع به ارزیابی آن توده عظیم داده‌ای که به تازگی ایجاد شده است."

 

چگونه می توان ساختمان خود را در شیراز آموزش داد؟

 

راه هوشمندسازی ساختمان در شیراز و مزایای آنالیز آن مشخص است. سطح بینش ارائه شده توسط چنین سیستمی مزایای آشکاری را برای شرکت‌های برق فراهم می‌کند تا مصرف انرژی خود را به روشی کنترل‌شده و هوشمندانه مدیریت کنند.

با این حال، ساختمان‌های هوشمند آنقدر که لازم است برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به سطوح مورد نیاز برای سناریوی صفر خالص رایج نیستند. وقتی از او پرسیده شد که چرا آنها به طور آشکارتر و در دسترس اجرا نمی شوند، پاتون پاسخ داد: «خستگی چیز براق.

«این یک فناوری جدید است و مانند هر فضای جدید، در حال حاضر مملو از فناوری های رقیب است. مشکلی که این امر برای شرکت ها و هر مصرف کننده ایجاد می کند این است که چگونه فناوری ها را از یکدیگر متمایز کرده و بهترین آنها را برای یک موقعیت خاص تعیین کنند.

«آنچه در مورد یک فناوری جدید نیز می تواند نگران کننده باشد، روند استفاده از آنهاست. بسیاری از کسانی که این فناوری را خریداری می‌کنند، تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، خیلی سریع آن را به کار می‌گیرند، متوجه می‌شوند که هنوز در حال توسعه است و کامل نیست، و سپس غرق شده و دلسرد می‌شوند.»

پاتون این را «خستگی چیز براق» نامید، عبارتی به ویژه در صنعتی که روش‌ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و ابتکارات جدید با سرعتی خیره‌کننده کف را به تصرف در می‌آورند.

و اگرچه این ممکن است ناامید کننده باشد، روشی که در آن تجزیه و تحلیل داده ها برای برآورده کردن نیازها تغییر می کند، امیدی را برای آنچه ممکن است تبدیل شود، فراهم می کند.

ما در نقطه‌ای هستیم که بسیاری از مالکان ساختمان‌ها این فناوری‌ها را ارزیابی می‌کنند و برای ایجاد سیستم‌ها، پلتفرم‌ها و برنامه‌های مدیریت ساختمان یکپارچه‌تر تلاش می‌کنند.

این کمک می کند که این فناوری ارزان تر، شهودی تر و شبیه به آنچه صاحبان ساختمان ها و اپراتورها با آن آشنایی دارند، می شود. این کار باعث می‌شود که آن‌ها به ساختمان‌هایشان نگاه کنند، انتظارات داشبورد مدیریت انرژی را پیش‌نویس کنند و دیدی جامع و آموزنده از مصرف انرژی خود ارائه دهند.»

با توجه به این موضوع، پاتون بیان می‌کند که مصرف‌کنندگان و شرکت‌های برق به طور یکسان باید در مورد نیازهای مصرفی خود واقع بین باشند. یک برنامه عملیاتی خواسته شده است تا به تحلیلگران اجازه دهد مشکلات را شناسایی کرده و راه حل های آنها را نشان دهند.

از منظر انرژی و سودمندی، او توضیح می‌دهد، داشتن آن استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی - بر اساس آنچه ماشین‌ها در طول زمان یاد گرفته‌اند - این امکان را به ما می‌دهد که آخرین مایل به سمت اصلاح شود تا واقعاً تغییر مورد نیاز را ایجاد کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.